Onze dienstverlening
De apothekers en de assistenten van apotheek VieCuriVitaal staan altijd voor u klaar om u te helpen! Ze geven u graag advies over uw geneesmiddelen: wat u ervan kunt verwachten en hoe u ze het beste kunt innemen. Mocht u behoefte hebben aan uitgebreidere informatie over uw medicijnen dan nemen wij extra tijd om u persoonlijk te woord te staan. Geef dat tijdig aan of maak telefonisch/per mail een afspraak.
Voor vragen over uw medicatie inclusief herhalen van medicatie kunt u ons bereiken via apotheekVCVVenlo@viecuri.nl Voor vragen omtrent facturen, vergoedingen en betalingen kunt u ons bereiken via polytheekadministratie@viecuri.nl.
Medicatiebewaking en één medicatiedossier
Gegevens over de medicijnen die u gebruikt zijn belangrijk voor bijvoorbeeld:
• de controle op combinaties met de medicijnen die u eventueel al krijgt;
• afstemming van de medicijnen en doseringen.
Apotheek VieCuriVitaal maakt hierbij gebruik van het landelijk schakelpunt (LSP). Via het LSP wordt ook het medicatiedossier in uw eigen apotheek en dat van uw huisarts aangevuld met onze gegevens. Het blijft hierdoor dus volledig. >> lees meer
Overheveling geneesmiddelen
Specialistische geneesmiddelen zoals orale oncolytica, groeihormonen, fertiliteitshormonen en TNF-alfaremmers worden vanuit het ziekenhuis via de poliklinsche apotheek VieCuriVitaal verstrekt.
Betaling
Medicijnen die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar, moeten contant worden afgerekend. Apotheek VieCuriVitaal hanteert daarbij de algemene verkoop en betalingsvoorwaarden van de beroepsorganisatie. Naast de kosten voor uw medicijnen wordt ook het particuliere WMG tarief (incl. BTW) in rekening gebracht (eerste uitgifte €12-€15 en voor een vervolguitgifte €6-€7).
Klacht
Als u een klacht heeft kunt u daarmee altijd bij ons terecht. Mocht u dit vervelend vinden dan is het ook mogelijk uw klacht voor te leggen bij de klachtenfunctionaris van Viecuri Medisch Centrum. Via de website van VieCuri (tevreden/niet tevreden) of telefonisch 077-320 61 50 kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.